Kurier_ Poczta Polska (3).jpg Kurier_ Poczta Polska (3).jpg

Poczta Polska notuje wzrost liczby paczek w punktach odbioru

Klienci Poczty Polskiej zamówili w I kwartale 2019 r. więcej przesyłek do sieci Odbiór w Punkcie niż w całym I półroczu 2018 r. Dane Poczty Polskiej wskazują, że usługa click&collect, czyli odbiór paczek w dogodnych lokalizacjach cieszy się coraz większą popularnością klientów.

Najnowsze dane potwierdzają, że tworzona przez Pocztę Polską sieć click&collect znakomicie realizuje potrzeby klientów. Co czwarta paczka nadana w sieci Poczty Polskiej trafia do punktów odbioru. Kupujący przez internet odebrali  w punktach dwukrotnie więcej paczek niż w ubiegłym roku. W każdym miesiącu pierwszego kwartału 2019 roku wolumen paczek osiąga co najmniej siedmiocyfrowy wynik, a dynamika przekracza 200%.  

Rozwój usługi click&collect widać nie tylko w partnerskich punktach, ale również w sieci własnej placówek PP. Liczba paczek odbieranych w placówkach pocztowych ilustruje znaczną dynamikę – powyżej 150. Jeśli rozwój usługi utrzyma się na tym samym poziomie, co w pierwszym kwartale, to do końca tego roku co trzecia przesyłka nadana w sieci Poczty zostanie wysłana do którejś z placówek działających w sieci Odbiór w Punkcie.  

Sieć tę tworzy ponad 11,5 tys. punktów w całej Polsce - placówek pocztowych, sklepów Żabka&Freshmarket, wybranych stacji PKN ORLEN oraz saloników prasowych i kiosków RUCHU. W tym roku Poczta planuje zwiększać sieć o nowe sklepy Żabki, a także agencje pocztowe – szczególnie w mniejszych miejscowościach, które powiększą sieć click&collect Poczty Polskiej.

Na koniec roku 2019 ma ona liczyć co najmniej 12,5 tys. punktów odbioru. 

Załączniki

Kurier_ Poczta Polska (3).jpg

Kurier_ Poczta Polska (3).jpg

jpg 2,1 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.