Poczta Polska notuje wzrost liczby paczek w punktach odbioru
E-commerce

Poczta Polska notuje wzrost liczby paczek w punktach odbioru

Klienci Poczty Polskiej zamówili w I kwartale 2019 r. więcej przesyłek do sieci Odbiór w Punkcie niż w całym I półroczu 2018 r. Dane Poczty Polskiej wskazują, że usługa click&collect, czyli odbiór paczek w dogodnych lokalizacjach cieszy się coraz większą popularnością klientów.

Najnowsze dane potwierdzają, że tworzona przez Pocztę Polską sieć click&collect znakomicie realizuje potrzeby klientów. Co czwarta paczka nadana w sieci Poczty Polskiej trafia do punktów odbioru. Kupujący przez internet odebrali  w punktach dwukrotnie więcej paczek niż w ubiegłym roku. W każdym miesiącu pierwszego kwartału 2019 roku wolumen paczek osiąga co najmniej siedmiocyfrowy wynik, a dynamika przekracza 200%.  

Rozwój usługi click&collect widać nie tylko w partnerskich punktach, ale również w sieci własnej placówek PP. Liczba paczek odbieranych w placówkach pocztowych ilustruje znaczną dynamikę – powyżej 150. Jeśli rozwój usługi utrzyma się na tym samym poziomie, co w pierwszym kwartale, to do końca tego roku co trzecia przesyłka nadana w sieci Poczty zostanie wysłana do którejś z placówek działających w sieci Odbiór w Punkcie.  

Sieć tę tworzy ponad 11,5 tys. punktów w całej Polsce - placówek pocztowych, sklepów Żabka&Freshmarket, wybranych stacji PKN ORLEN oraz saloników prasowych i kiosków RUCHU. W tym roku Poczta planuje zwiększać sieć o nowe sklepy Żabki, a także agencje pocztowe – szczególnie w mniejszych miejscowościach, które powiększą sieć click&collect Poczty Polskiej.

Na koniec roku 2019 ma ona liczyć co najmniej 12,5 tys. punktów odbioru.