Poczta Polska: Direct Mail to skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego
Poczta Polska ma specjalną ofertę dla przedsiębiorców, którzy chcą zainteresować swoimi usługami określone grupy docelowe. Direct Mail nadal z powodzeniem jest wykorzystywany przez największych graczy na rynku cyfrowym.
Jeśli przedsiębiorca, chce ze swoją ofertą dotrzeć do określonej grupy docelowej np. osób młodych lub emerytów na określonym obszarze, a nie dysponuje bazą adresową, to może to zrobić dzięki usłudze MAILING Profilowany. Usługa ta pozwala na dotarcie z komunikatem reklamowym do nowej grupy odbiorców w budynkach wyselekcjonowanych pod kątem określonych kryteriów geodemograficznych. Możliwe kryteria selekcji adresów budynków grupy docelowej:
- geograficzne: województwo, powiat, gmina, miasto, wielkość miejscowości
- demograficzne: wiek, płeć, średni dochód brutto, typ zabudowy (blok, dom jednorodzinny)
W ramach usługi MAILING Profilowany z częściowo zaadresowaną przesyłką docieramy do wszystkich mieszkań w budynkach spełniających kryteria określonej przez Klienta grupy docelowej.
Skuteczna reklama w czasach spamu
Duża część działań marketingowych przeprowadzanych jest on-line. W efekcie internet przeładowany jest reklamą, która przestaje działać. Skrzynki mailowe zasypywane są materiałami reklamowymi, a ich właściciele instalują zaawansowane programy zabezpieczające przed ich „zaśmiecaniem”.
Dlatego w Europie wciąż popularna jest reklama papierowa i na głowę jednego mieszkańca przypada średnio rocznie około 120 adresowanych przesyłek reklamowych. W Polsce rocznie takich przesyłek reklamowych jest około 10 na jednego mieszkańca.
Poczta Polska ma w swojej ofercie szereg usług, które mogą być wykorzystywane przez klientów jako kanał komunikacji reklamowej. Chodzi m.in. o przesyłki marketingowe (te w pełni adresowane) uważane za najskuteczniejszą formę marketingu bezpośredniego, umożliwiającą nawiązanie i podtrzymywanie relacji z konkretnymi odbiorcami na terenie kraju i np. reklamę produktową (potocznie na rynku nazywaną „samplingiem”), czyli wydawanie klientom materiałów reklamowych i próbek towarów w placówkach pocztowych.
W 2015 roku Poczta Polska uruchomiła specjalny Portal Centrum Direct Mail. Za jego pośrednictwem klienci biznesowi, którzy chcą dotrzeć do grupy odbiorców na określonym obszarze, mogą skorzystać ze stworzonego w tym celu Kreatora Kampanii Zasięgowej. Narzędzie to pozwala na zaprojektowanie całej kampanii reklamowej z wykorzystaniem druków bezadresowych bez wychodzenia z domu czy biura.
Więcej informacji można znaleźć na Portalu Centrum Direct Mail: www.directmail.poczta-polska.pl