Poczta Polska: Otwarcie nowego magazynu w Łodzi wpisuje się w strategię rozwoju naszej sieci logistycznej
Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej Poczty Polskiej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.
Magazyn powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. Z nowego magazynu, o powierzchni 2 tys. m2, będą dystrybuowane przesyłki paletowe.
- Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej, wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku eCommerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej.
Spółka chce wybudować do 2022 roku centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie.
W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, rozbudowując infrastrukturę logistyczną oraz sieć placówek. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i jest obecnie drugim graczem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczki) z 18-proc. udziałem w rynku. Obsługa segmentu przesyłek paletowych to z kolei działalność w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Wolumeny przesyłek paletowych obsługiwanych przez Pocztę stale rosną, spółka odnotowała w pierwszym półroczu 2018 kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z tej usługi.
Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15% dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów.