magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (3) magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (3)

Poczta Polska: Otwarcie nowego magazynu w Łodzi wpisuje się w strategię rozwoju naszej sieci logistycznej

Poczta Polska otworzyła magazyn ekspedycyjno-rozdzielczy przesyłek paletowych przy ul. Św. Teresy 105 w Łodzi. To kolejny element nowej sieci logistycznej Poczty Polskiej, która ma zapewnić spółce dynamiczny rozwój na krajowym i międzynarodowym rynku logistyki.  

Magazyn powstał w kompleksie logistycznym Sistema Poland. Z nowego magazynu, o powierzchni  2 tys. m2, będą dystrybuowane przesyłki paletowe.  

- Budowa nowej architektury logistycznej Poczty Polskiej, w tym centralnego węzła logistycznego będzie wiązała się z miliardowymi inwestycjami i to w ciągu kilku lat. Są to konieczne inwestycje, dzięki którym spółka może stać się kluczowym operatorem logistycznym w Europie Środkowo-Wschodniej,  wyspecjalizowanym w obsługiwaniu rynku eCommerce i logistyki międzynarodowej – mówi Paweł Skoworotko, członek zarządu Poczty Polskiej

Spółka chce wybudować do 2022 roku centralny węzeł, który ma obsługiwać międzynarodowy handel eCommerce, m.in. w ramach współpracy Poczty z Chinami i rozwijającym się Nowym Jedwabnym Szlakiem. Wraz z rozbudową elementów infrastruktury logistycznej Poczty Polskiej pojawią się inwestycje w systemy informatyczne i flotę pojazdów. W tym roku spółka uruchomi także nowy sorter paczkowy w Zabrzu, który obsłuży ok. 2,5 mln paczek miesięcznie.

W ostatnich miesiącach Poczta otworzyła nową halę w Olsztynie oraz Koszalinie. Spółka konsekwentnie realizuje strategię rozwoju, rozbudowując infrastrukturę logistyczną oraz sieć placówek. W 2017 r. Poczta Polska dostarczyła ponad 120 mln paczek i przesyłek eCommerce i jest obecnie drugim graczem na rynku KEP (kurier, ekspres, paczki) z 18-proc. udziałem w rynku. Obsługa segmentu przesyłek paletowych to z kolei działalność w branży TSL (transport, spedycja, logistyka). Wolumeny przesyłek paletowych obsługiwanych przez Pocztę stale rosną, spółka odnotowała w pierwszym półroczu 2018 kilkunastoprocentowe wzrosty przychodów z tej usługi.

Rozwój sieci logistycznej to odpowiedź Poczty Polskiej na bardzo duże wzrosty zagranicznych przesyłek eCommerce, zwłaszcza z Poczty Chińskiej. Porównując pierwsze półrocze 2018 r. do analogicznego okres roku ubiegłego – wzrost ten wyniósł ok. 15% dla wszystkich rodzajów przesyłek. Szczególną dynamikę widać w obszarze nadchodzących do Polski przesyłek kurierskich „Expres PRIME”, których wolumen zwiększył się ponad 10-krotnie w ciągu roku. To efekt szybkiego rozwoju międzynarodowych portali aukcyjnych oraz zwiększającej się liczby ich klientów.

Załączniki

magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (3)

magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (3)

JPG 2,2 MB Pobierz
magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (1)

magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (1)

JPG 2,2 MB Pobierz
magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (2)

magazyn Poczty Polskiej w Łodzi (2)

JPG 2,4 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.