www 1.png www 1.png

Poczta Polska dla lokalnych społeczności: darmowe wifi dla klientów

Poczta Polska zrealizowała projekt darmowego wifi. Dzięki temu z bezpłatnego dostępu do internetu można korzystać w 3800 placówkach pocztowych w całej Polsce. Ma to szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsi, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony technicznie lub ekonomicznie. Cyfryzacji urzędów pocztowych towarzyszy wzrost liczby placówek.

Poczta Polska realizuje projekt bezprzewodowego, darmowego dostępu do internetu w swoich placówkach.  W połowie 2016 r. możliwość skorzystania z tej usługi była w 850 placówkach, pod koniec ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 3 tys., teraz jest 3.8 tys. obiektów.  

–  Poczta to firma komercyjna, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku, musi na siebie zarabiać. Ale Poczta to jednocześnie firma z misją, wrażliwa na potrzeby społeczne, na potrzeby lokalnych społeczności. Przywracanie i otwieranie placówek pocztowych na wsiach i bezpłatne wifi  to przykłady realizacji misji przeciwdziałania wykluczeniu Polaków z dostępu do usług – mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Filia urzędu pocztowego w Bobrku jest przykładem pokazującym, że jedynie dzięki placówce pocztowej można skorzystać z bezpłatnego dostępu do sieci. Ponadto istnieje w niej możliwość skorzystania z pełnego zakresu usług pocztowych, a także z usług oferowanych przez Bank Pocztowy i pocztowe ubezpieczenia. Placówka wyposażona jest w terminal płatniczy umożliwiający realizację operacji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych i aplikacji BLIK.

Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju.  Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów.  Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie „Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób  z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.

– Stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowujemy się do wymagań rynku. Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki sieci placówek pocztowych docieramy do najodleglejszych zakątków Polski, jesteśmy obecni w każdej gminie, dzięki czemu możemy pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwioobiegu państwa  – mówi Przemysław Sypniewski Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom obsługi klienta i listonoszom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju. W 2017 r. zakończył się proces wyposażania wszystkich kurierów w terminale płatnicze. Ponadto pocztowcy mają ok. 22 tys. tabletów i kilka tysięcy padów,  przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych. Od  2017 r. roku przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, nadawane przez sądy są obsługiwane na terenie całego kraju.

Realizując swoją strategię Spółka rozwija sieć placówek pocztowych W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce. W tym roku planuje uruchomić ok. 100 nowych.

Załączniki

Poczta Polska _ wifi w placówkach.png

Poczta Polska _ wifi w placówkach.png

png 113,8 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.