Poczta Polska dla lokalnych społeczności: darmowe wifi dla klientów
Poczta Polska zrealizowała projekt darmowego wifi. Dzięki temu z bezpłatnego dostępu do internetu można korzystać w 3800 placówkach pocztowych w całej Polsce. Ma to szczególne znaczenie w małych miejscowościach i na wsi, gdzie dostęp do sieci jest ograniczony technicznie lub ekonomicznie. Cyfryzacji urzędów pocztowych towarzyszy wzrost liczby placówek.
Poczta Polska realizuje projekt bezprzewodowego, darmowego dostępu do internetu w swoich placówkach. W połowie 2016 r. możliwość skorzystania z tej usługi była w 850 placówkach, pod koniec ubiegłego roku liczba ta wzrosła do 3 tys., teraz jest 3.8 tys. obiektów.
– Poczta to firma komercyjna, która działa na bardzo konkurencyjnym rynku, musi na siebie zarabiać. Ale Poczta to jednocześnie firma z misją, wrażliwa na potrzeby społeczne, na potrzeby lokalnych społeczności. Przywracanie i otwieranie placówek pocztowych na wsiach i bezpłatne wifi to przykłady realizacji misji przeciwdziałania wykluczeniu Polaków z dostępu do usług – mówi Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Filia urzędu pocztowego w Bobrku jest przykładem pokazującym, że jedynie dzięki placówce pocztowej można skorzystać z bezpłatnego dostępu do sieci. Ponadto istnieje w niej możliwość skorzystania z pełnego zakresu usług pocztowych, a także z usług oferowanych przez Bank Pocztowy i pocztowe ubezpieczenia. Placówka wyposażona jest w terminal płatniczy umożliwiający realizację operacji bezgotówkowych za pomocą kart płatniczych i aplikacji BLIK.
Z bezprzewodowego dostępu do internetu mogą korzystać wszyscy odwiedzający placówki pocztowe w kraju. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów. Aby skorzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego sieć o nazwie „Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Osoby korzystające w ten sposób z dostępu do internetu, będą jedynie proszone o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam. W ciągu dwóch lat z pocztowego wifi skorzystało niemal 230 tys. użytkowników.
– Stawiając na cyfryzację swoich usług, dostosowujemy się do wymagań rynku. Przyjmując w strategii rozwiązania dotyczące udostępniania darmowego wifi w naszych placówkach, chcieliśmy przede wszystkim wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów z małych miejscowości. Zdajemy sobie sprawę, że dzięki sieci placówek pocztowych docieramy do najodleglejszych zakątków Polski, jesteśmy obecni w każdej gminie, dzięki czemu możemy pełnić funkcję swoistego komunikacyjnego krwioobiegu państwa – mówi Przemysław Sypniewski Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom obsługi klienta i listonoszom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju. W 2017 r. zakończył się proces wyposażania wszystkich kurierów w terminale płatnicze. Ponadto pocztowcy mają ok. 22 tys. tabletów i kilka tysięcy padów, przeznaczonych do potwierdzania odbioru przesyłek awizowanych. Od 2017 r. roku przesyłki z elektronicznym potwierdzeniem odbioru, nadawane przez sądy są obsługiwane na terenie całego kraju.
Realizując swoją strategię Spółka rozwija sieć placówek pocztowych W ciągu ostatnich dwóch lat Poczta otworzyła ponad 280 nowych punktów w całej Polsce. W tym roku planuje uruchomić ok. 100 nowych.