Poczta Polska rozwija współpracę z Pocztą Chińską
Kontynuacja współpracy w zakresie dostarczania przesyłek eCommerce na teren Europy za pomocą transportu drogą lądową to efekt porozumienia podpisanego w kwietniu br. pomiędzy Pocztą Polską a Pocztą Chińską.
Rozwój transgranicznego handlu internetowego między Azją i Europą to ogromna szansa dla operatorów pocztowych działających w tym regionie. Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku, dąży do tego, by stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym.
– Nasze doświadczenia z dotychczasowej współpracy w zakresie dostarczania przesyłek eCommerce na teren 32 krajów europejskich wskazują, że obydwaj narodowi operatorzy są rzetelnymi partnerami i chcą systematycznego zwiększania wolumenów obsługiwanych przez Pocztę Polską – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej, który ze strony Poczty wraz z członkiem Zarządu Tomaszem Dąbrowskim był sygnatariuszem porozumienia.
Dalsza współpraca z Pocztą Chińską, oprócz bezpośredniego zwiększania przychodów polskiego operatora wyznaczonego, może stać się istotnym elementem rozwoju systemu logistycznego oraz pozyskiwania know-how w relacjach z krajami azjatyckimi, które są potencjalnym obszarem coraz większej aktywności Poczty Polskiej.
Ekspansja zagraniczna Poczty Polskiej to jeden z trzech filarów strategii rozwoju na lata 2018-2022. Celem Spółki jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Europą i stworzenie hubu logistycznego dla między innymi międzynarodowego eCommerce.