Poczta Polska _ flota samochodowa Poczta Polska _ flota samochodowa

Poczta Polska stawia na dynamiczny rozwój. Dzięki budowie Centralnego Hubu Logistycznego chce stać się liderem logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej

Poczta Polska zainwestuje blisko miliard złotych w nową architekturę sieci logistycznej, aby sprostać wyzwaniu sprawnej obsługi coraz większej liczby przesyłek. Kluczowe będzie utworzenie Centralnego Hubu Logistycznego - gigantycznej sortowni do obsługi krajowego i międzynarodowego eCommerce, w tym rozwijającej się współpracy Poczty z Chinami.

Decyzja Poczty Polskiej o przeznaczeniu 1 mld zł na inwestycje w infrastrukturę została podyktowana rosnącą popularnością handlu eCommerce a w konsekwencji dynamicznym rozwojem rynku KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. W 2016 r. Poczta dostarczyła ponad 65 mln paczek - w ciągu pięciu lat prognozowany jest wzrost ich wolumenu aż do 110 mln sztuk rocznie. Równolegle maleć będzie liczba tradycyjnych listów z 1,87 mld w ubiegłym roku do 1,5 mld w 2021 r. Zainteresowanie korespondencją listową może spaść jeszcze bardziej w wyniku wdrożenia systemu cyfrowej administracji.

– Chcemy, aby Poczta Polska była firmą o zasięgu międzynarodowym, operatorem logistycznym koordynującym handel między Chinami i innymi państwami Azji a Europą. Wizja rozwoju Poczty jest na bieżąco koordynowana z planami rozbudowy infrastruktury kraju. Zależy nam, aby Centralny Port Komunikacyjny i Centralny Hub Logistyczny Poczty Polskiej były dobrze skomunikowane i wspólnie przynosiły zyski  – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Plan organizacji nowej infrastruktury pocztowej zakłada obniżenie kosztu świadczenia usług, zagwarantowanie realizacji zadań wynikających z roli pocztowego operatora wyznaczonego, konkurencyjność rynkową Poczty oraz maksymalne wykorzystanie obecnych zasobów organizacji. Dla sklepów internetowych wymierną korzyścią z wprowadzonych zmian będzie możliwość późniejszego przyjmowania zamówień od klientów, np. po godz. 15.00 z zachowaniem terminu doręczenia kolejnego dnia, a w przypadku przesyłek ekspresowych dla klientów instytucjonalnych nawet przed godz. 8.00.

– Poczta Polska wybrała drogę dynamicznego rozwoju. Zawarliśmy umowę o współpracy z Pocztą Chińską dotyczącą przewozu towarów na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku, podpisaliśmy też memorandum z Pocztą Kazachstanu i współpracujemy z partnerami w ramach Grupy Wyszehradzkiej. Decyzja o transformacji sieci logistycznej i budowie centralnego hubu ma znaczenie strategiczne. Bez znacznych inwestycji w infrastrukturę logistyczną w ciągu najbliższych lat sieć Poczty uległaby przeciążeniu, a czas dostawy przesyłek musiałby się wydłużyć – ocenia Prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Ważnym aspektem wprowadzanych zmian jest troska o poprawę warunków pracy dla blisko 80 tys. pocztowców. Inwestycje w zakup sorterów, wózków widłowych, skanerów przełożą się na usprawnienie procesów i zmniejszenie obciążenia pracą fizyczną. Sortery będą zaprogramowane w taki sposób, aby układać przesyłki zgodnie z trasą marszu listonoszy. Nowe punkty logistyczne  zostaną usytuowane możliwie blisko obecnych lokalizacji, aby ułatwić pracownikom dojazd. Pomimo spadku wolumenu listów i automatyzacji wielu czynności wykonywanych dotąd ręcznie Poczta nie będzie zwalniać, ale zatrudniać, zwłaszcza na stanowiskach listonoszy paczkowych i kurierów.

Rozbudowie elementów infrastruktury towarzyszyć będą inwestycje w rozwiązania informatyczne i flotę pojazdów z alternatywnymi  źródłami napędu, w tym testy samochodów elektrycznych. Trwa wdrożenie czterech nowych systemów IT, w tym jednego do optymalizacji procesów logistycznych, rozbudowywane są też aplikacje do cyfrowego zarządzania przesyłkami – Elektroniczny Nadawca i Mobilny Listonosz. Zgodnie z założeniami Strategii Rozwoju powyższe inwestycje mają się przełożyć na wzrost przychodów, podniesienie jakości usług oraz podwyżki płac i zwiększenie zatrudnienia.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.