teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska buduje cyfrową Polskę

O przyszłej współpracy Poczty Polskiej w ramach cyfryzacji usług publicznych rozmawiali dziś minister cyfryzacji - Anna Streżyńska, minister infrastruktury i budownictwa - Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w ministerstwie cyfryzacji - Piotr Woźny oraz Zarząd Poczty Polskiej pod przewodnictwem Marka Chibowskiego wraz z przedstawicielami firmy.

Poczta posiada potencjał, narzędzia i gotowe rozwiązania niezbędne do dostarczenia bezpiecznej platformy dla kontaktu obywateli z państwem. Operator pełnił przez lata funkcję pośrednika w kontakcie z administracją. Dziś chce kontynuować to zadanie w sieci, zmieniając stempel pocztowy na jego elektroniczną wersję.

 - Poczta Polska od dawna pełni funkcję komunikacyjnego krwioobiegu państwa. Nie chcemy przegapić swojej szansy przy realizacji prestiżowych rządowych programów, do których z pewnością należy budowanie platformy e-administracji – mówi prezes Poczty Polskiej, Marek Chibowski.

Konto zaufane na Envelo

Poczta Polska jest jedynym podmiotem na rynku, który oferuje sprawne, w pełni funkcjonalne, poświadczone wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa narzędzie do komunikacji z państwem.  Jest to platforma Envelo. Operator posiada także olbrzymi potencjał do realizacji dużych projektów związanych z cyfryzacją usług publicznych – dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom sprzedaży, listonoszom i asystentom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju.

 W centrum cyfryzacji

Minister Anna Streżyńska zapewniała, że platforma Envelo ma szansę stać się sercem serwisu obywatel.gov.pl – skupiającym rozwiązania cyfrowe dla obywateli. Pierwszym projektem, który ministerstwo chce zrealizować wspólnie z operatorem, jest umożliwienie odbierania przesyłek sądowych przez Konto Zaufane na platformie Envelo. Ta elektroniczna wersja korespondencji miałaby moc urzędową, a odbiorca przesyłki mógłby wcześniej na cyfrowym awizo sprawdzić, jakiego rodzaju list został do niego nadany.

 

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.