Poczta Polska i NEO24.PL: bezpłatne zwroty dla klientów w placówkach pocztowych

Poczta Polska i NEO24.PL: bezpłatne zwroty dla klientów w placówkach pocztowych

  • Darmowy zwrot w placówkach Poczty Polskiej produktów kupionych w Polsce
  • Strategiczna umowa umożliwia klientom zwroty produktów niespełniających oczekiwań
  • Współpraca sklepu NEO24.PL z Pocztą Polską to lepsze, niż przewidziane w ustawie o ochronie konsumentów, standardy obsługi.

Poczta Polska nawiązała strategiczną współpracę ze sklepem internetowym NEO24.PL w zakresie przyjmowania bezpłatnych zwrotów towarów w placówkach pocztowych.  To pierwsza w Polsce tak duża umowa na zwroty, które są bezkosztowe dla klientów segmentu eCommerce. Poczta Polska dzięki sieci ponad 4000 placówek pocztowych jest wygodnym partnerem dla obsługi posprzedażnej towarów zakupionych w sieci.

Klienci NEO24.PL już od 5 kwietnia mogą za darmo zwrócić produkty do 30 kg (małe AGD, RTV, IT). To efekt jedynej w takiej skali umowy na darmowe zwroty produktów w Polsce pomiędzy NEO24.PL i Pocztą Polską. Klienci na darmowy zwrot mają 14 dni. Nowa usługa jest bardzo prosta i wygodna. Wystarczy przynieść do najbliższej placówki Poczty zapakowany produkt i poinformować pracownika o chęci zwrotu paczki do NEO24.PL, Klient dostanie wtedy naklejkę, na której wpisze swoje dane. Poczta Polska dzięki umowie z NEO24.PL odeśle za darmo paczkę do sklepu.

– Bliska współpraca z NEO24.PL, jednym z liderów sprzedaży on-line w Polsce,  to ważny element długofalowej strategii Poczty Polskiej. Dostrzegamy na rynku rosnący udział paczek ze zwrotami, na który wpływ mają głównie wprowadzone zmiany prawne zwiększające ochronę konsumentów, szczególnie w branży eCommerce. Dlatego tak ważna jest współpraca z firmami, nie tylko przy obsłudze paczek z e-sklepów, ale także przy ruchu powrotnym od klientów. Standardem staje się  także darmowy zwrot oferowany przez e-sklepy, tak jak ma to miejsce w NEO24.PL – mówi Łukasz Gołębiowski, Dyrektor Zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

Zgodnie z ustawą z 30.05.14 r. o prawach konsumenta klient sklepu internetowego może w terminie 14 dni odstąpić od umowy zawartej na odległość, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztu zwrotu towaru. Współpraca sklepu NEO24.PL z Pocztą Polską pozwala na zaoferowanie lepszych, niż przewidziane w ustawie, standardów obsługi.

– Udostępniamy darmową i najłatwiejszą dla klienta usługę zwrotu towaru, jaką można sobie wyobrazić. Od teraz nie tylko dostawa, ale i zwrot są zupełnie za darmo. Wystarczy przyjść z paczką do najbliższej placówki i powiedzieć: „Chcę to oddać do NEO24.PL”. Pracownik Poczty Polskiej umieści na paczce naklejkę, na której klient wpisze swoje dane. To wszystko! Resztą zajmiemy się już my.  Nasi klienci nie muszą obawiać się sytuacji, w której zakupiony produkt nie spełni ich oczekiwań, a oni będą musieli ponieść koszty odesłania towaru – mówi Mateusz Gołda, Manager ds. Rozwoju Back-office  NEO24.PL.

Mimo rosnącego zainteresowania zakupami w internecie, Polacy wciąż mają wiele związanych z nimi obaw. Z badania, które rok temu przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej wynika, że najwięcej wątpliwości konsumentów powstrzymujących ich przed zakupami przez internet dotyczy ewentualnej niezgodności produktu z zamówieniem. Odpowiedź taką wskazało aż 56% badanych osób. Okazuje się, że możliwe rozczarowanie związane z rzeczywistym wyglądem i właściwościami produktu bardziej zniechęca Polaków do zakupów on-line niż koszt i czas doręczenia przesyłki. Oferta sklepu NEO24.PL wychodzi naprzeciw potrzebom klientów i umożliwia im bezproblemowe zwroty produktów niespełniających oczekiwań.

Umowa jest efektem dotychczasowej współpracy NEO24.PL i Poczty Polskiej w obsłudze dostaw. Już w  grudniu 2015 r. ponad połowa kupionych produktów w NEO24.PL była dostarczona przez Pocztę Polską. Nowa umowa może przyczynić się do wzrostu liczby klientów NEO24.PL oraz ilości paczek, które dostarczy Poczta Polska.

Ważne dane:

Poczta Polska szacuje, że do 2018 roku nastąpi silny wzrost liczby nadanych paczek ze zwrotami produktów.  W 2014 roku udział paczek ze zwrotami towarów w rynku krajowym wzrósł z prawie 1,9% w 2011 do 2,4% w 2014.  W 2018 roku ma wynieść około 3, 5 proc. To oznacza, że klienci za 2 lata będą zwracać do sklepów około 20 mln paczek z produktami, które chcą wymienić lub po prostu oddać.

Poczta Polska – narodowy operator pocztowy będący blisko Polaków w każdym zakątku kraju i doręczający codziennie setki tysięcy listów, paczek, przekazów pieniężnych w myśl zasady: blisko, bezpiecznie, z pełnym zaufaniem. Spółka z ponad 450 – letnią historią, która dzisiaj z powodzeniem konkuruje z międzynarodowymi firmami logistycznymi i operatorami prywatnymi. Spółka dysponuje infrastrukturą pocztową i logistyczną, która zapewnia sprawną obsługę klientów i jest jednocześnie jednym z elementów strategicznej infrastruktury państwa.

 Sklep NEO24.PL to jeden z liderów sprzedaży on-line sprzętu komputerowego, RTV i AGD. Istnieje na polskim rynku od 10 lat, oferując blisko 30 tysięcy towarów rodzimych i światowych marek. W 2015 r. jego klienci zakupili ponad pół miliona produktów o łącznej wartości ponad 230 mln zł. Stronę sklepu odwiedziło w 2015 r. ponad 7 mln unikalnych użytkowników. PL to także zdobywca pierwszego miejsca w kategoriach najlepszy sprzedawca i najlepiej oceniony sklep internetowy w kategorii elektronika użytkowa w ubiegłorocznym rankingu Zaufane Opinie Ceneo.pl.