Poczta Polska została oficjalnie operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej

Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał dziś decyzję, zgodnie z którą Poczta Polska została operatorem wyznaczonym do pełnienia powszechnych usług pocztowych na lata 2016 - 2025. Oznacza to formalne zakończenie konkursu organizowanego przez Prezesa UKE. Konkurs ten wygrała Poczta Polska, która jako jedyny podmiot spełniła wymogi konkursu zdobywając 210 na 220 możliwych punktów. Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.

Operator wyznaczony to rozwiązanie wprowadzone przez dyrektywy pocztowe Parlamentu Europejskiego i Rady, aby państwo mogło wywiązać się ze swojego obowiązku wobec obywateli w zakresie dostępności do powszechnych usług pocztowych. Rozwiązanie to ma pogodzić liberalizację rynku pocztowego z dostępnością dla obywateli podstawowych usług o dobrym standardzie, świadczonych po przystępnej cenie na terenie całego kraju i za granicą.

­– Decyzja UKE oznacza, że proces wyboru operatora wyznaczonego został formalnie zakończony. Poczta Polska przez kolejne 10 lat zapewni wszystkim mieszkańcom naszego kraju bezpieczne usługi pocztowe po przystępnych cenach – podkreślił Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – To także potwierdzenie, że dziś jesteśmy jedynym podmiotem, który jest w stanie sprostać tak wymagającym kryteriom. – dodał Jerzy Jóźkowiak.

Informacja ta oznacza dla klientów zapewnienie bezpieczeństwa w korzystaniu z usług i możliwość polegania na sprawdzonej i bezpiecznej firmie z realnie istniejącą siecią placówek. Gwarancję jakości usług Poczty Polskiej stanowią jej pracownicy, którzy zatrudniani są w oparciu o umowy o pracę i szkoleni z procedur zachowania tajemnicy pocztowej. Poczta Polska dysponuje infrastrukturą pocztową, która zapewnia sprawną obsługę społeczeństwa i jest jednocześnie jednym z elementów strategicznej infrastruktury państwa.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.