Grafika na biuro prasowe (40) Grafika na biuro prasowe (40)

E-Doręczenia nie wykluczają nikogo. Nie masz skrzynki odbiorczej? Poczta wydrukuje i dostarczy Ci pismo

Od 1 stycznia podmioty publiczne (np. samorządy, Urząd Skarbowy itd.) oraz zawody zaufania (np. adwokaci, radcowie prawni) będą zobowiązane do wdrożenia e-Doręczeń. Obywatele sami podejmą decyzję, czy założą cyfrową skrzynkę odbiorczą. Dla tych, którzy z różnych przyczyn nie chcą lub nie mogą korzystać z doręczeń elektronicznych, Poczta Polska wprowadziła usługę hybrydową. Specjalne maszyny wydrukują i zapakują adresowane do nich przesyłki, a listonosze doręczą je w tradycyjny sposób.

Usługa e-Doręczeń umożliwia bezpieczną komunikację online - nie tylko między administracją publiczną a obywatelami, lecz także pomiędzy firmami czy osobami prywatnymi. Poczta Polska świadczy takie usługi już od 3 lat. E-Doręczenia będą stopniowo zastępować tradycyjne listy polecone, gwarantując taką samą ważność prawną jak korespondencja papierowa oraz większe bezpieczeństwo.

E-Doręczenia to cyfrowe odpowiedniki listu poleconego, dzięki którym możliwe jest wysyłanie i odbieranie dokumentów z potwierdzeniem nadania i odbioru z każdego miejsca mającego dostęp do Internetu. Zamiast awiza, fizycznego odbierania i wysyłania listów poleconych w placówce pocztowej oraz archiwizowania papierowej korespondencji, można dokonać tego bez wychodzenia z domu czy biura. Usługa działa podobnie do poczty e-mail, ale jest bezpieczniejsza. Dzięki unikalnym adresom do doręczeń elektronicznych (ADE), nadawanym na wniosek przez Ministra Cyfryzacji, mamy pewność, że korespondujemy z właściwym adresatem.

Dla kogo jest Publiczna Usługa Hybrydowa i jak działa?

Niektórzy obawiają się, że z powodu np. wykluczenia cyfrowego zostaną pozbawieni możliwości otrzymywania oficjalnych pism od instytucji czy innych podmiotów. Niepotrzebnie. Dla wszystkich obywateli, którzy nie mogą lub nie chcą korzystać z e-Doręczeń, Poczta Polska świadczy Publiczną Usługę Hybrydową (PUH).

Jak to działa? Przesyłka elektroniczna np. od urzędu do adresata nieposiadającego skrzynki do e-doręczeń jest przekazywana do systemu Poczty Polskiej, gdzie w wyspecjalizowanych ośrodkach, w zabezpieczonej strefie z kontrolą dostępu jest automatycznie drukowana i kopertowana, a następnie doręczana w tradycyjny sposób odbiorcy.

Zobacz, jak działa Publiczna Usługa Hybrydowa.

W ostatnich miesiącach Poczta Polska odnotowuje dynamiczny rozwój usługi hybrydowej – a liczba wytworzonych przesyłek stale rośnie. W październiku było ponad 11 milionów wydrukowanych stron. Dlatego Spółka zakupiła nowe maszyny, które zasiliły Ośrodki Wydruku i Konfekcjonowania w Pile i Łodzi. Wśród nich jest Kern 3600, wysokowydajny system kopertujący do 24 tys. przesyłek na godzinę. Ponadto ośrodki wyposażono w dodatkowe maszyny drukujące Canon, mające wydajność nawet 328 stron na minutę przy maksymalnym miesięcznym obciążeniu do 10 milionów stron A4.

Gwarancja bezpieczeństwa

Poczta Polska gwarantuje najwyższe bezpieczeństwo usługi hybrydowej, spełniając wymogi bezpieczeństwa w zakresie usługi wydruku, konfekcjonowania, skanowania i przetwarzania dokumentów. Ponadto zapewnia warunki do przestrzegania tajemnicy pocztowej, tj. informacji przekazywanych w przesyłkach czy też danych podmiotów korzystających z usług pocztowych.

Więcej informacji o e-Doręczeniach jest na stronie internetowej Poczty Polskiej.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.