Poczta Polska _ kurier  Poczta Polska _ kurier

Poczta Polska udostępnia odbiór przesyłek w sklepach Żabka i Freshmarket

Od połowy listopada br. w niemal 450 sklepach Żabka i Freshmarket na terenie Warszawy i wybranych miejscowości w województwie mazowieckim możliwy będzie odbiór przesyłek kurierskich wysłanych za pośrednictwem Poczty Polskiej. Usługa ta będzie sukcesywnie rozwijana, aby docelowo była dostępna w ponad 4700 sklepach w całej Polsce. Sieć click & collect Poczty Polskiej, największa w Polsce, powiększy się do ponad 11 000 punktów odbioru.

– Przyjęta w tym roku strategia rozwoju Poczty Polskiej zakłada w ciągu pięciu lat podwojenie przychodów z obszaru kuriersko-paczkowego. Prognozujemy wzrost naszych usług kurierskich na poziomie 15–20 proc. wobec 10-proc. zwyżek prognozowanych dla rodzimego rynku. Dzięki współpracy z liderem sektora convenience - sieciami sklepów Żabka i Freshmarket - zyskujemy na rynku przeszło 4700 punktów odbioru w atrakcyjnych dla Klientów lokalizacjach, otwartych od 6.00 do 23.00. To duże udogodnienie dla naszych klientów tym bardziej, że sklepy Żabka i Freshmarket są zazwyczaj bardzo dobrze zlokalizowane, co dodatkowo przyspieszy proces odbioru paczki – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży.

Poczta Polska posiada największa w Polsce sieć click & collect. Uzupełnienie już istniejącej sieci (stacje PKN ORLEN, kioski/saloniki RUCH, własne placówki) o sklepy Żabka i Freshmarket spowoduje, że klient dokonujący zakupów we wszystkich miastach w całym kraju dotrze do jednego z ponad 11 000 punktów odbioru w zaledwie kilka minut. Co ważne, to klient decyduje gdzie i o której godzinie chce odebrać paczkę, a sama usługa jest tańsza niż doręczenie przesyłki do domu.

Poszerzenie usługi w sieci sklepów Żabka i Freshmarket o kolejnego operatora to odpowiedź na aktualnie panujące trendy. Rok 2016 był pierwszym w historii, w którym segment przesyłek kurierskich osiągnął największy udział w ogólnej wartości rynku usług pocztowych - według „Raportu o stanie rynku pocztowego w 2016 roku”  (UKE 2016). Wynika to m.in. z dynamicznego rozwoju sektora e-commerce oraz silnej konkurencji ze strony operatorów pocztowych.

– Preferencje zakupowe Polaków zmieniają się. Nikogo nie dziwi już możliwość opłaty rachunków w sklepie czy doładowanie telefonu. Nasi Klienci są zapracowani i zabiegani, często nie są w stanie odebrać paczki do godz. 20.00 i oczekują rozwiązań, które ułatwią im codzienne życie. Możliwość odbioru paczek realizowanych przez Pocztę Polską w naszych sieciach, to olbrzymie ułatwienie dla naszych Klientów, wpisujące się w ideę  formatu sklepu convenience – mówi Przemysław Tomaszewski, Dyrektor ds. Rozwoju Usług w spółce Żabka Polska. – Poczta Polska jest jednym z kluczowych operatorów na polskim rynku i mamy nadzieję, że dzięki ogromnemu wolumenowi przesyłek przez nią obsługiwanych wspólna usługa szybko zyska uznanie na rynku.

Jak to działa?

Dokonując zakupu w internecie i wybierając formę dostawy „Poczta Polska – Odbiór w Punkcie”, Klient  otrzymuje możliwość odbioru przesyłki z wybranego sklepu Żabka lub Freshmarket. Gdy przesyłka trafi do wybranego przez kupującego sklepu otrzyma powiadomienie SMS-em z: numerem paczki oraz adresem i kodem odbioru. Przesyłkę będzie można odebrać w godzinach otwarcia sklepów Żabka i Freshmarket – od 6.00 do 23.00. 

Dotychczasowe sukcesy sieci click & collect Poczty Polskiej

Z najnowszych danych Poczty Polskiej wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszy się możliwość odebrania paczki w placówkach pocztowych. Coraz większą popularność zyskuje jednak możliwość odebrania paczki w sieci stacji paliw Orlen które w większości czynne są całą dobę, czy też w sieci kiosków/saloników RUCH, z których 98 proc. jest czynnych w soboty, a blisko 19 proc. również w niedziele.  

Rozwój usługi „Odbiór w PUNKCIE” to reakcja na dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Szybka i tania dostawa stanowi coraz ważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji zakupowych przez e-klientów. Zwłaszcza dziś, w czasach, gdy tradycyjne zakupy zostają zastąpione internetowymi. – Dotrzymujemy tempa rewolucji technologicznej, a e-commerce to jeden z głównych kierunków rozwoju Poczty – podkreśla Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.

Załączniki

Poczta Polska _ kurier

Poczta Polska _ kurier

jpg 1,1 MB Pobierz
Poczta Polska _ Odbiór w PUNKCIE

Poczta Polska _ Odbiór w PUNKCIE

JPG 110,2 kB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.