Poczta Polska: Nawiązanie współpracy z China Post

Poczta Polska: Nawiązanie współpracy z China Post

Poczta Polska oraz China Post podpisują porozumienie o współpracy. W trakcie wyjazdu do Chin delegacja Poczty Polskiej przeprowadziła także szereg biznesowych rozmów spotykając się między innymi z regulatorem chińskiego rynku pocztowego oraz przedstawicielami chińskiej poczty.

Współpraca z China Post

Prezes Zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski spotkał się z Li Guohua szefem China Post. Podczas spotkania przedstawiciele obu firm podpisali Memorandum of Understanding, na mocy którego obie strony wspierać będą działania służące:   

- pogłębieniu współpracy i wspieraniu biznesu pocztowego;

- rozwijaniu współpracy w obszarze paczek, listów, usług ekspresowych oraz transportu kolejowego;

 - wsparciu rozwoju e-Commerce w obydwu krajach.

W najbliższym czasie zaplanowane jest powołanie polsko-chińskich grup roboczych, które będą planować szczegóły operacyjne współpracy między Pocztą Polska a China Post w tym wspólną emisję filatelistyczną w 2019 r.

W trakcie wyjazdu przedstawiciele Poczty Polskiej przeprowadzili także wiele spotkań na szczeblu samorządowym oraz z chińskimi pocztowcami. Delegacja Poczty Polskiej omówiła z chińskimi partnerami możliwości realizacji wspólnych projektów oraz perspektywy rozszerzenia istniejącej współpracy.

Poczta Polska wśród kluczowych firm budujących jedwabny szlak 2.0

Rozwój transgranicznego handlu internetowego pomiędzy Azją i Europą to ogromna szansa rozwoju operatorów pocztowych działających w tym regionie. Poczta Polska wykorzystując położenie naszego kraju na trasie nowego jedwabnego szlaku, może stać się kluczowym elementem nowego ładu kształtującego się na światowym rynku logistycznym.

Poczta Polska wraz z kilkunastoma operatorami – m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec, czy Francji, została w maju 2016 r. sygnatariuszem deklaracji z Chongqing. Cel to wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także tacy potentaci handlu internetowego jak chiński serwis Alibaba. Polska ma szansę stać się centrum logistycznym Europy Środkowo-Wschodniej.