Oferta Poczty Polskiej wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na obsługę sądów

Oferta Poczty Polskiej, narodowego operatora, zdobyła blisko 98 punktów na 100 możliwych w przetargu na obsługę polskich sądów – wynika z dzisiejszej decyzji Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Według Zamawiającego, oferta Poczty Polskiej jest najkorzystniejsza i spełnia wszystkie wymagania specyfikacji zamówienia. Konkurencyjna propozycja złożona przez PGP uzyskała jedynie 67,79 pkt.


Poczta Polska udowodniła, że państwowa firma może realnie konkurować i zmusić przereklamowanego konkurenta do odwrotu – podkreśla Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska złożyła rynkową ofertę, mając jednocześnie świadomość roli Poczty Polskiej jako firmy kluczowej dla infrastruktury krytycznej państwa i służby dla obywateli w tym specyficznym i arcyodpowiedzialnym zamówieniu.

–Ten przetarg to ważny element w rozwoju Poczty Polskiej. Walczymy o nasze miejsce na rynku, poszukując dodatkowych źródeł przychodu, rozwijając usługi finansowe i zdobywając kontrakty nie tylko na obsługę listów, ale przede wszystkim – paczek – dodaje Zbigniew Baranowski.

Poczta Polska przygotowała też kompleksowe rozwiązanie dla przesyłek poleconych oparte na Elektronicznym Potwierdzeniu Odbioru (EPO). Jest to system wykorzystujący tablety dla listonoszy i pady w placówkach pocztowych. Informacja o doręczeniu przesyłki zostanie wysłana elektronicznie do systemu nadawcy od razu po odebraniu przesyłki przez adresata i złożeniu przez niego podpisu bezpośrednio u listonosza na urządzeniu mobilnym (tablecie). Poczta Polska od dawna świadczy usługę Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru. Wprowadzone innowacje pozwolą Poczcie na jej jeszcze szybszą popularyzację.

Poczta Polska w tym roku wygrała konkurs na operatora wyznaczonego organizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zdobywając 210 na 220 punktów. Oznacza to, że przez kolejne 10 lat Polacy będą mogli korzystać z bezpiecznych usług pocztowych po przystępnych cenach na terenie całego kraju. Firma, nie otrzymując żadnych dotacji z budżetu państwa, od pięciu lat osiąga dodatnie wyniki finansowe zatrudniając blisko 80 tys. osób na umowach o pracę.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.