teaser.jpg teaser.jpg

Poczta Polska: 8 na 10 Polaków kupi prezenty pod choinkę przez internet

Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość. Ponad 70 proc. klientów e-sklepów wybierze Pocztę Polską jako dostawcę przesyłek z prezentami – wynika  z badań instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z deklaracjami badanych ponad 80 proc. z nich kupi w tym roku prezenty w sklepach on-line. –Wyniki badania to potwierdzenie trendu, że dzisiaj klienci oczekują więcej za mniej, z dowolnego miejsca i o każdej porze – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej. –Ecommerce nigdy nie wyprze tradycyjnego biznesu, bo wkrótce to ecommerce będzie tradycyjnym biznesem.

Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych  w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67 proc.) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43 proc.).

Badanie potwierdza zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty. Potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80 proc. badanych.

Użytkownik internetu zdecyduje się w 2014 roku na zakup prezentów w sieci ponieważ wie, że nie tylko wyda w ten sposób mniej pieniędzy, ale i będzie mógł wybierać z bogatszego asortymentu niż w sklepach stacjonarnych. Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony on-line może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.

Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 złotych, a połowa z nich nie więcej niż 400 złotych. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 złotych  – mówi Marek Lekki, członek zarządu w ARC Rynek i Opinia.

Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.

Decydując się na zakup prezentów w sieci dokładnie wybieramy dostawcę przesyłki. Wybór Poczty Polskiej na operatora przesyłek świątecznych zadeklarowało ponad 70 proc. badanych. – Badani jako główne przyczyny wskazują na korzystne ceny przesyłek oraz na małą odległość do najbliższej placówki pocztowej. Inni podkreślają swoje pozytywne doświadczenia z narodowym operatorem oraz zaufanie do niego. – mówi Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.

Połowa badanych ocenia, że zakupy on-line to najlepszy sposób na robienie zakupów świątecznych.

Badanie „Zakup prezentów świątecznych przez Polaków” zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej. Przebadano 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7 – 12 listopada 2014 r..

 

Załączniki

 dla ecommerce.jpg

dla ecommerce.jpg

jpg 1,0 MB Pobierz

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.