Poczta Polska: 1,3 mld zł na inwestycje w strategiczne obszary

Poczta Polska do 2017 roku chce przeznaczyć ponad 1,3 mld zł na sfinansowanie planu inwestycyjnego, w tym inwestycje kapitałowe w strategicznych obszarach. Nakłady inwestycyjne będą finansowane do 85% ze środków własnych.

Spółka stawia na rozwój rynku paczkowego, nowoczesnych usług bankowo-ubezpieczeniowych, logistyki a także komunikacji cyfrowej. Po 9 miesiącach 2013 r. wolumeny usług Poczty Polskiej na rynku paczkowym są wyższe o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, w tym wolumeny krajowych przesyłek kurierskich są wyższe o prawie 60 proc., niż rok wcześniej.

Poczta Polska jest dziś najpopularniejszą firmą logistyczną wśród firm branży e-commerce. Według "Raportu e-Commerce 2013”, przygotowanego przez Internet Standard w 2012 r., z jej usług skorzystało aż 57,8 proc. firm z tego segmentu. Poczta Polska właśnie uruchomiła innowacyjną ofertę pre-paid na paczki dla klientów i wydłużyła godziny nadań dla osób handlujących w sieci. Zmiany w ofercie paczkowej, elektronizacja kontaktu ze spółką, możliwość odprawienia paczki w domu i internetowe śledzenie przesyłek przekładają się na wzrost sprzedaży paczek.

Do końca 2013 roku Poczta Polska będzie miała 275 pocztowych stref finansowych i 280 mikroodziałów Banku Pocztowego. Do 2014 r. będzie łącznie około 1000 punktów dedykowanych sprzedaży usług finansowych. W tym roku pojawi się także około 70 placówek nowego typu, bez okienek, z pełną ofertą Grupy Kapitałowej PP. Klienci będą mogli korzystać także z samoobsługowych stref, w których przez całą dobę nadadzą przesyłkę i odbiorą list polecony za pomocą haseł SMS.

Wdrażane w Poczcie Polskiej zmiany przyniosły w 2012 roku poprawę najważniejszych parametrów finansowych w ujęciu porównywalnym, uwzględniającym dodatkowe koszty wynikające ze wzrostu składki rentowej (65 mln zł) oraz inwestycji w kapitał ludzki (około 86 mln zł). Celem przyjętej do 2017 roku strategii Poczty Polskiej i Grupy Kapitałowej jest osiąganie stabilnych wyników finansowych przy jednoczesnym ponoszeniu niezbędnych nakładów inwestycyjnych, co w istotny sposób ma wpłynąć na rozwój w najbardziej perspektywicznych obszarach rynku.

Wynik brutto Grupy Poczty Polskiej w 2012 roku wyniósł 163 mln zł, natomiast w ujęciu porównywalnym, uwzględniającym wzrost składki rentowej ZUS o 2 p.p. sięgnął 230 mln zł, co oznacza wzrost o 7% względem 2011 r.

Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Powstała 18 października 1558 r., w czasach panowania króla Zygmunta II Augusta. To instytucja od początku nierozerwalnie związana z Polską. Poczta zawsze pełniła ważną rolę państwowotwórczą. Kluczową rolę odegrała w okresie zaborów, gdy często była jedynym bezpiecznym kanałem komunikacji pomiędzy rozproszonymi w różnych państwach obywatelami a działaczami niepodległościowymi.

Poczta Polska świadczy usługi nieprzerwanie – dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Wykonują swoje zadania z prawdziwą misją i zaangażowaniem.

Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłka listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki. Przeczytaj więcej o cookies.