11 tys. nowych użytkowników eSkrzynki w zaledwie dwa miesiące. Usługa Poczty Polskiej wciąż zyskuje na popularności
Usługi i produkty

11 tys. nowych użytkowników eSkrzynki w zaledwie dwa miesiące. Usługa Poczty Polskiej wciąż zyskuje na popularności

Poczta Polska zanotowała kolejny wzrost zainteresowania usługą eSkrzynka. W zaledwie dwa miesiące liczba użytkowników usługi zwiększyła się o ok. 11 tys. Obecnie z eSkrzynki korzysta już łącznie ponad 34 tys. odbiorców.

eSkrzynka została wprowadzona w związku z zaleceniami w zakresie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się COVID-19. Zapewnia adresatom możliwość bezpiecznego i szybkiego odbioru korespondencji poleconej drogą online, a więc bez wychodzenia z domu czy biura. eSkrzynkę można założyć online, nieodpłatnie, przy użyciu profilu zaufanego. Na życzenie klienta Poczta Polska  przetwarza nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępnia ją właśnie w eSkrzynce. Cały proces przebiega z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa oraz poufności e-korespondencji. Dodatkowo, dla ułatwienia, klienci w ramach usługi mogą zgłosić trzy różne adresy korespondencyjne.

– Poczta Polska jest firmą, która dostosowuje się do oczekiwań klientów i zmieniającej się rzeczywistości. Nasze działania kierunkujemy w stronę rozwoju cyfryzacji, wypełniając tym samym założenia strategiczne obrane na lata 2021-2023 i jednocześnie wiążąc je z funkcją Narodowego Operatora Cyfrowego, którą Poczta Polska obejmie już za chwilę poprzez obsługę cyfrową korespondencji urzędów i obywateli – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

eSkrzynka Poczty Polskiej to usługa doskonale sprofilowana pod kątem sezonu wakacyjnego i potrzeb osób, które w związku z urlopami planują wyjazdy, a więc nie będą dostępne w miejscu zamieszkania, by odebrać korespondencję poleconą. Właśnie w okresie urlopowym Poczta Polska zaobserwowała intensywny wzrost zarejestrowanych użytkowników tego rozwiązania.

Usługę eSkrzynka Poczta Polska realizuje już po raz drugi. Pierwsze uruchomienie tego rozwiązania nastąpiło pod koniec kwietnia 2020 roku i było możliwe do 30 września 2020 r. W drugiej edycji usługa będzie świadczona do 30 września 2021 r.

W ramach eSkrzynki obsługiwane są przesyłki polecone, których zawartość stanowi korespondencja, z wyłączeniem – zgodnie z obowiązującymi przepisami – przesyłek wysyłanych przez: sądy i trybunały, prokuraturę i komornika sądowego oraz przesyłek wysyłanych przez organy ścigania, które opatrzą je napisem: „Nie podlega digitalizacji”.