Konsultanci Poczty Polskiej zasilili infolinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Konsultanci Poczty Polskiej zasilili infolinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego

Konsultanci Contact Center Poczty Polskiej wspierają infolinię Głównego Inspektoratu Sanitarnego, która obsługuje zgłoszenia dotyczące pandemii. Akcja wpisuje się w szereg innych działań usługowo podejmowanych przez operatora pocztowego na rzecz instytucji zaangażowanych w walkę z koronawirusem SARS-CoV-2. 

Do współpracy z GIS zostało oddelegowanych 20 konsultantów Poczty Polskiej. Od 19 października dołączyli do zespołu, który udziela odpowiedzi na pytania dotyczące kwarantanny oraz izolacji, trybu postępowania w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobą zakażoną COVID-19, sposobu postępowania w przypadku zamknięcia szkoły lub przedszkola oraz  zasad kierowania na testy COVID-19, a także możliwości wjazdu na teren Polski oraz wyjazdu zagranicę.

Poczta Polska należy do strategicznych spółek państwowych, jest jednym z największych przedsiębiorstw w naszym kraju, dzięki czemu ma doświadczenie i potencjał do tego, by w tak trudnym momencie, w jakim jest nasz kraj, usługowo wspierać  instytucje państwowe w różnych obszarach ich funkcjonowania. Czas walki z epidemią wymaga od nas wszystkich podjęcia szczególnych działań. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, by pomagać instytucjom, które są na pierwszej linii walki z COVID-19. Nasi pracownicy wspierają infolinię GIS, zapewniamy też usługi wsparcia logistycznego dostarczając specjalistyczny sprzęt do szpitali, zajmując się magazynowaniem i konfekcjonowaniem środków ochrony osobistej – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej. 

W ostatnich tygodniach Poczta Polska dostarczała także specjalistyczny sprzęt, czyli m.in. respiratory i kardiomonitory do ponad 360 szpitali na terenie całego kraju. Pocztowcy zaangażowali się także w budowę szpitala tymczasowego na Stadionie Narodowym w Warszawie. Samochody Poczty Polskiej odebrały ze składnic Rezerw Materiałowych w Wąwale (województwo łódzkie) oraz Szepietowie (województwo podlaskie) 120 palet z łóżkami potrzebnymi do zorganizowania tymczasowego szpitala.  

 - Zaangażowanie Poczty Polskiej w działania na rzecz walki z COVID-19 pokazuje szczególną rolę, jaką spółka odgrywa w państwie. Jako największy pracodawca i największa firma infrastrukturalna i logistyczna, Poczta Polska jest w stanie realizować złożone zadania nawet w bardzo krótkim czasie, przy zachowaniu wszystkich rygorów sanitarnych - podkreśla Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.  

Poczta Polska posiada własne, profesjonalne centrum kontaktu, które m.in. przez  infolinię na co dzień udziela wsparcia klientom Spółki, a także obsługuje swoich pracowników. Już wiosną tego roku pocztowcy z Contact Center wspierali odpłatnie infolinię NFZ. 

Od połowy marca br. Poczta Polska włącza się w Akcje specjalne organizowane wspólnie z Ministerstwem Zdrowia. Do tej pory Spółka dostarczała m.in.  środki ochrony osobistej do Szpitali, POZ-ów, Straży Granicznej, aptek, ośrodków wychowawczych. Na potrzeby walki z pandemią Poczta Polska udostępniła swoje sortownie w Łodzi i Grodzisku Mazowieckim, do których trafiały materiały dezynfekcyjne i ochronne. Na miejscu były one sortowane i pakowane do mniejszych pakietów. Następnie – zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia – dystrybuowano je do placówek medycznych w całym kraju.