Poczta Polska, największa spółka logistyczna i infrastrukturalna w kraju, podejmuje szereg działań na rzecz wsparcia najbardziej poszkodowanych przez powódź. Spółka we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności będzie transportować żywność na tereny objęte stanem klęski żywiołowej.
Pomoc dotyczy Dolnego Śląska i Opolszczyzny. Poczta Polska we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności odpowiada systematycznie na zgłaszane w tym zakresie potrzeby. Federacja Polskich Banków Żywności to wspólnota niezależnych organizacji pozarządowych zrzeszająca 31 Banków Żywności, działających na terenie całego kraju.
– Poczta Polska, jako jedna z największych firm działających w Polsce, posiadająca unikatową w skali kraju infrastrukturę i możliwości logistyczne, kontynuuje niesienie pomocy powodzianom. Zdajemy sobie sprawę, że będzie ona potrzebna jeszcze długo po ustaniu bezpośredniego zagrożenia powodziowego - podkreśla Joanna Trzaska-Wieczorek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.
Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, Poczta Polska uruchomiła szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września Spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Doręcza mieszkańcom terenów powodziowych emerytury i renty, a także przekaże opłaty pobierane od wpłat dokonanych w placówkach Poczty Polskiej na rzecz organizacji zajmujących się pomocą powodzianom, włącza się także w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe.
Spółka angażuje się w pomoc powodzianom także we własnym zakresie. Pracownicy Poczty Polskiej dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska - Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.