Poczta Polska wspiera ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery

Poczta Polska wspiera ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery, mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami. W 2022 roku ponad 3,5 tys. osób powyżej 65. roku życia padło ofiarą oszustów, tracąc ponad 141 mln zł. Kampania, inicjowana przez Telewizję Puls, Komendę Główną Policji oraz Fundację TV Puls "Pod Dębem", aktywnie promowana przez Pocztę Polską, edukuje osoby starsze i ich bliskich oraz podkreśla znaczenie bezpieczeństwa seniorów w społeczeństwie. Działania obejmują również praktyczne wskazówki, jak uchronić się przed oszustwami. Poczta Polska zaangażowana jest w inicjatywę, wzmacniając swoją rolę jako narodowego operatora pocztowego odpowiedzialnego za dobro społeczne.

W 2022 roku ponad 3,5 tys. osób powyżej 65. roku życia zostało pokrzywdzonych w wyniku oszustów, działających metodą “na wnuczka” lub “na urzędnika”. Wartość strat finansowych, jakie ponieśli opiewa na ponad 141 mln zł. W związku z tym Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz Fundacja TV Puls “Pod Dębem” zorganizowały ogólnopolską kampanię #ZnamTeNumery. Akcję aktywnie wspiera również Poczta Polska.

Bezpieczeństwo seniorów jest jednym ze szczególnie ważnych obszarów bezpieczeństwa społecznego. Kampania #ZnamTeNumery ma na celu edukację osób starszych i ich bliskich oraz zwrócenie uwagi na grożące im niebezpieczeństwa.

W ramach kampanii stworzona została specjalna lista prostych zasad, które mogą pomóc uchronić seniorów oraz ich bliskich przed oszustwami:

Poczta Polska od dawna popularyzuje działania na rzecz ochrony zdrowia i mienia swoich Klientów. Dzięki temu, że Pocztowcy znają ich zwyczaje, zachowania, mogą wychwycić te najbardziej nietypowe i niepokojące zjawiska. Zarówno wśród pracowników placówek pocztowych, jak i listonoszy są osoby, które nie raz wykazały się troską o swoich Klientów, niosąc im pomoc. Przykładem mogą być dwie asystentki z filii urzędu pocztowego Żary, które niezwłocznie udzieliły pomocy mężczyźnie, który zasłabł na miejscu. Jednak pracownicy Poczty Polskiej potrafią także chronić Klientów przed utratą oszczędności. Taką postawą wykazał się pracownik z Urzędu Pocztowego w Suszu. W trakcie czynności policjanci ustalili, że oszustwo, na jakie miał się nabrać jeden z klientów Poczty Polskiej, wyszło na jaw właśnie dzięki czujności Pocztowca.