Poczta Polska uruchomiła nowoczesną halę magazynowo-logistyczną w Opolu

Spółka uruchomiła nowoczesną halę magazynowo-logistyczną w Urzędzie Pocztowym Opole 1, w nowej lokalizacji przy ul. Wspólnej 1 N. To istotny element projektu rozbudowy nowej sieci logistycznej. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia efektywności dostaw przesyłek do Klientów biznesowych i indywidualnych. 

W nowo uruchomionej hali, pełniącej funkcję Punktu Rozdzielczo-Przeładunkowego, będą realizowane zadania z zakresu obsługi przesyłek paczkowych, kurierskich Klientów umownych czy załadunku i rozładunku transportów pocztowych. 

Nowa hala posłuży przede wszystkim kurierom, stąd będą wyruszać z przesyłkami do adresatów zlokalizowanych na terenie Opola i okolic. Nowoczesny obiekt dysponuje powierzchnią eksploatacyjną około 1,8 tys. m² i jest wyposażony w 5 doków oraz 7 bram rozładunkowo-załadunkowych. 

Hala usytuowana jest przy zjeździe z obwodnicy miasta, z bardzo dogodnym dojazdem.  Z obydwu stron znajduje się plac z dostępem do bram załadunkowo-rozładunkowych oraz doków, a także miejsca parkingowe. Ponadto w bezpośrednim sąsiedztwie znajdują się punkty usługowe, handlowe, zakłady, hurtownie, fabryki, magazyny oraz inne hale logistyczne.  

Konsekwentnie realizujemy założenia naszej Strategii - pozyskujemy i modernizujemy placówki pocztowe oraz obiekty infrastruktury logistycznej. Przeniesienie punktu przeładunkowego z centrum miasta wpłynie pozytywnie nie tylko na efektywność procesów logistycznych, ale również ograniczy ruch pojazdów w terenie zabudowanym. To zysk zarówno dla Klientów, dla których kluczowa jest sprawna obsługa przesyłek, jak i pracowników oraz wszystkich Opolan - mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej. 

Przeniesienie procesów logistycznych do nowej hali pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa opracowywania przesyłek i skrócenie czasu ich obsługi. Istotne jest również zlokalizowanie w jednym miejscu wszystkich pracowników związanych z procesami doręczania przesyłek. 

Placówka pocztowa przy ul. Krakowskiej nadal będzie obsługiwać Klientów indywidualnych świadcząc usługi pocztowe i finansowe. Na terenie Opola klienci mają do dyspozycji ponad 20 placówek pocztowych, a w całym województwie opolskim jest ich blisko 200.