Uroczyste otwarcie zmodernizowanej placówki pocztowej w Tuszynie

Poczta Polska zapewnia szeroki dostęp do różnorodnych usług, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza dla mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi. Zgodnie z obranym kierunkiem zmian, placówki pocztowe są sukcesywnie unowocześniane, czego beneficjentami stają się nie tylko Klienci, ale również sami pocztowcy. Przykładem gruntownej modernizacji i powiększenia jest Urząd Pocztowy w Tuszynie (woj. łódzkie) przy pl. Reymonta 1.

Od kilku lat Poczta Polska przekształca sieć swoich placówek, dostrzegając potrzeby mieszkańców nie tylko wielkich miast, ale także małych miejscowości i wsi. Urzędy pocztowe i ich filie w takich właśnie miejscach stanowią ważny punkt na mapie dla lokalnych społeczności, z racji szerokiego i niedostępnego nigdzie indziej w okolicy asortymentu (np. książek).  Celem wprowadzanych przez Spółkę zmian w swojej sieci jest pełne wykorzystanie potencjału sprzedażowego, handlowego i bankowo-ubezpieczeniowego placówek.

– Poczta Polska od wieków towarzyszy Polakom. To Spółka o wyjątkowym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania państwa, zapewniająca szeroki dostęp do różnorodnych usług, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza dla mieszkańców mniejszych miejscowości i wsi. Przeprowadzone w ostatnim czasie inwestycje w Tuszynie to przykład na to, że nasz kraj cały czas się rozwija – podkreśla Waldemar Buda, minister rozwoju i technologii.

W Urzędzie Pocztowym w Tuszynie wykonano szereg prac adaptacyjnych i modernizacyjnych, by dostosować pomieszczenia do potrzeb realizujących w niej zadania pracowników Poczty Polskiej. Dzięki przeprowadzonej modernizacji listonosze powrócą do tej placówki po 8 latach nieobecności. Przygotowana powierzchnia, dedykowana Pocztowcom obsługującym Klientów w rejonach, wynosi ponad 80m2.

Zakres zrealizowanych prac obejmował m.in. wymianę instalacji grzewczej, elektrycznej i oświetleniowej, zapewnienie pomieszczeń magazynowych i zaplecza socjalnego, instalację systemu IT, odnowienie estetyki placówki wraz z elementami identyfikacji wizualnej oraz prace porządkowe wokół budynku.

Chcemy być blisko naszych Klientów, unowocześniamy i rozwijamy sieć pocztową. Jesteśmy obecni nie tylko w centrach dużych miast, dbamy także o rozwój placówek w mniejszych miejscowościach. Jestem przekonany, że oddanie do użytku zmodernizowanego urzędu pocztowego w Tuszynie pozytywnie wpłynie na jakość obsługi i komfort pracy naszych pracowników – podkreśla Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Placówka w Tuszynie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i wózkami dziecięcymi, z ogólnodostępnymi miejscami parkingowymi. Klienci mają do dyspozycji dwa okienka, w których będą mogli załatwić wszystkie sprawy z oferty całej Grupy Poczty Polskiej.  Obsługa odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 08:00-19:00, a w soboty w godz. 8:00-14:00. Placówka świadczy m.in: przyjmowanie przesyłek listowych, paczek pocztowych, przesyłek kurierskich, opłaty abonamentu RTV, wpłaty na rachunki bankowe, wypłaty przekazów pieniężnych, prenumeratę prasy, przyjmowanie zwrotów oraz usługę Odbiór w punkcie. W placówce będzie również można skorzystać z bogatej oferty towarów handlowych.

Na terenie Regionu Sieci w Łodzi Klienci mają do dyspozycji ponad 430 placówek pocztowych. Sieć operatora narodowego obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Spółka posiada największą sieć sprzedaży na wsiach oraz w małych miastach, obecnie ponad 5,2 tys.  placówek znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. Poprzez największą w Polsce sieć placówek klienci uzyskują łatwy i wygodny dostęp do różnorodnych usług: pocztowych, cyfrowych, finansowych, logistycznych i handlowych.