Poczta Polska ostrzega przed nową kampanią phishingową

Pocztowy Zespół powołany do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w Internecie – CERT Poczta Polska – po raz kolejny ostrzega przed oszustwami, w których wykorzystywana jest marka narodowego operatora.

Wykryte działania socjotechniczne oszustów ukierunkowane są na wyłudzenie danych osobowych i kart płatniczych. W treści wprowadzających w błąd komunikatów, publikowanych w mediach społecznościowych, pojawia się fałszywa informacja dotycząca rzekomej odsprzedaży nieodebranych przez Klientów paczek Poczty Polskiej. Oszuści zachęcają do skorzystania z oferty i wpłaty niewielkiej kwoty (najczęściej od kilku do 20 zł) poprzez stronę, która wyłudza dane. Nieostrożny internauta może utracić środki zgromadzone na swoim rachunku, przekazując informacje o karcie płatniczej, login czy hasło do bankowości internetowej.

Należy podkreślić, że Poczta Polska nie prowadzi odsprzedaży niedoręczonych przesyłek, nigdy nie prosi także poprzez wiadomości sms lub e-mail o dopłacenie do przesyłki.

Kreatywność oszustów potrafi zaskakiwać, jednak prawie zawsze najlepszym remedium na tego typu akcje phishingowe jest zdrowy rozsądek i ostrożność. Jeżeli widzimy w Internecie krzykliwy szyld, zachęcający do odebrania paczki z atrakcyjną zawartością za symboliczną kwotę, to zadajmy sobie wpierw pytanie, czy w świecie rzeczywistym takie okazje się zdarzają – zaznacza Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

W przypadku otrzymania wiadomości email czy sms, zawierających linki wskazujące na oszustwo, szczególnie te łudząco przypominające adres jedynej oficjalnej domeny Poczty Polskiej, prosimy o poinformowanie zespołu cyberbezpieczeństwa Poczty Polskiej pod adresem incydent@poczta-polska.pl.

Aby nie paść ofiarą cyberprzestępców, ochronić swoje dane i majątek stosuj poniższe zasady: