Poczta Polska rozpoczyna obsługę wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego

Od dziś, tj. od 21 marca br. Poczta Polska rozpoczęła kompleksową obsługę wniosków o przyznanie dofinansowania na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie częstotliwości DVB-T2. Wnioski o świadczenie w wysokości 100 zł będą przyjmowane przez 9 miesięcy, do 31 grudnia br.  

Już za tydzień, 28 marca br. rozpocznie się zmiana standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, wynikająca z konieczności dostosowania częstotliwości wykorzystywanej obecnie przez telewizję naziemną na potrzeby globalnego rozwoju Internetu w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Standard DVB-T2/HEVC umożliwi bezpłatny odbiór większej ilości programów telewizyjnych w lepszej jakości. W przypadku osób, które posiadają odbiornik telewizyjny bez opcji odbioru otwartej telewizji naziemnej w standardzie DVB-T2/HEVC, dla zachowania ciągłości odbioru, konieczna będzie jego wymiana lub zakup dekodera. Wymiana nie jest konieczna w przypadku abonentów korzystających z płatnych platform do odbioru telewizji kablowej, satelitarnej lub IPTV.  

Ustawa o wsparciu gospodarstw domowych w ponoszeniu kosztów związanych ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej z dnia  24 lutego 2022 r. przewiduje możliwość wnioskowania o dofinansowanie  zakupu telewizora albo dekodera, dzięki któremu możliwy będzie odbiór telewizji cyfrowej nadawanej w nowym standardzie częstotliwości. Jednorazowe wsparcie w wysokości 100 zł mogą uzyskać gospodarstwa domowe znajdujące się w sytuacji materialnej uniemożliwiającej samodzielne poniesienie kosztów nabycia nowego odbiornika cyfrowego. Dofinansowanie  przysługuje wyłącznie jednej osobie pełnoletniej  w ramach jednego gospodarstwa domowego. 

Wnioski o dofinansowanie można składać od 21 marca 2022 roku do końca br. m.in. w placówkach pocztowych i ich filiach na terenie całego kraju. Można je także składać poprzez elektroniczny formularz, dostępny na platformie gov.pl. Zgodnie z ww. ustawą, w imieniu osób uprawnionych, wniosek mogą składać także pełnomocnicy. 

Poczta Polska jest gotowa na realizację zapisów Ustawy dotyczących Spółki. Dzięki temu możliwe będzie uzyskanie dostępu do otwartej, naziemnej telewizji cyfrowej. Nasi pracownicy służą pomocą w zakresie obsługi wniosków oraz wsparciem informacyjnym – mówi Andrzej Bodziony wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Wniosek w Poczcie Polskiej można złożyć w prosty sposób. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy całą procedurę:

Podstawę do uzyskania dofinansowania stanowi kod  świadczenia. Osoba korzystająca z dofinansowania zobowiązana jest przedłożyć go w sklepie. Kod świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego wygasa 31 grudnia 2022 r. Lista sklepów, w których można kupić  odbiornik cyfrowy z dofinansowaniem jest dostępna na stronie https://www.gov.pl/web/dvbt2/lista-sklepow

Poczta Polska jako operator narodowy po raz kolejny aktywnie uczestniczy w komunikacji na linii Państwo – Obywatel. Tylko w ostatnim czasie Spółka wspierała obsługę wniosków o przyznanie świadczenia „500+” oraz programu „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”, wspierała Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań oraz na zlecenie Ministerstwa Zdrowia doręcza pulsoksymetry do pacjentów.  

Podstawa prawna: