Poczta Polska poprawia rentowność placówek. Nowa placówka pocztowa w Siedlcach

Nowoczesny wystrój, atrakcyjna lokalizacja, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych - to tylko niektóre atuty nowej placówki Poczty Polskiej oddanej do użytku w Parku Handlowym HopStop w Siedlcach. To 12 placówka pocztowa na terenie tego miasta, która jest przykładem realizacji nowej Strategii Poczty, mającej na celu wzrost rentowności sieci placówek pocztowych. 

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów operatora pocztowego. Pomimo stanu epidemii, Poczta Polska konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć placówek zgodnie ze Strategią Spółki na lata 2021-2023, dbając o wzrost rentowności całej sieci. 

Poczta Polska uruchomiła nową placówkę pocztową w Siedlcach przy ul. Partyzantów 16. Filia Urzędu Pocztowego Siedlce 2 została uruchomiona w nowoczesnym obiekcie – Parku Handlowym HopStop Siedlce, usytuowanym przy jednym z głównych ciągów komunikacyjnych miasta oraz w bliskiej odległości od stacji PKP i nowo wybudowanego Centrum Przesiadkowego. W pobliżu znajdują się również nowe i wciąż rozbudowywane osiedla mieszkaniowe. Nowa placówka w atrakcyjnej lokalizacji, o odpowiedniej powierzchni oraz przestrzeni do obsługi klientów, z pewnością zaspokoi zapotrzebowanie na usługi pocztowe zarówno mieszkańców tej części Siedlec, jak również najbliższej okolicy, gdyż znajduje się na trasie wyjazdowej z miasta. 

– Otwieramy nowe placówki tam, gdzie jest zapotrzebowanie na nasze usługi. Przykładem takich działań jest nowa placówka w Siedlcach, zlokalizowana w dużym obiekcie handlowym. To kierunek zmian w sieci pocztowej, którym będziemy podążać realizując Strategię Poczty Polskiej na lata 2021-2023. Nowe placówki muszą być tworzone w miejscach, które zapewniają ich rentowność, a dotychczasowe będą przekształcane i rozwijane tak, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał sprzedaży usług i towarów handlowych – podkreśla Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej. - Wsłuchując się w głosy naszych klientów będziemy też rozwijać ofertę handlową i zadbamy o jej atrakcyjną ekspozycję - dodaje Andrzej Bodziony. 

Placówka została zaprojektowana w nowoczesnej i przyjaznej aranżacji, która obowiązuje we wszystkich placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju. Klienci mają do dyspozycji dwa okienka. Wydzielono także strefę handlową. W placówce można m.in.: wysłać kartki, listy, paczki, wpłacić lub wypłacić pieniądze, opłacić rachunki. Ponadto istnieje możliwość założenia bezpłatnego konta w Banku Pocztowym, zaciągnięcia kredytu lub wykupienia ubezpieczenia. W Samoobsługowej Strefie Handlu można zapoznać się z bogatą ofertą, która obejmuje: kartki, karnety, koperty, opakowania, prasę, książki, artykuły biurowe, a także upominki, artykuły dla dzieci, napoje i słodycze. 

Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 7:00-20:00, a w soboty w godz. 10:00-18:00. W pełni dostosowano ją do obsługi osób niepełnosprawnych (wejście do placówki z poziomu chodnika i obniżone okienko obsługi).  Na terenie Siedlec funkcjonują 4 urzędy pocztowe, 7 filii urzędów pocztowych oraz 1 agencja pocztowa.

Pomimo stanu epidemii, Poczta Polska konsekwentnie rozbudowuje sieć placówek.  W ubiegłym roku w skali całego kraju zostało uruchomionych ponad 70 nowych placówek pocztowych, zarówno własnych, jak i agencyjnych. Nowe, własne placówki Poczty Polskiej uruchomiono m.in. w Warszawie, Białymstoku, Zdzieszowicach (woj. opolskie) i Wąwelnie (woj. kujawsko-pomorskie). 

Sieć Poczty Polskiej to placówki pocztowe własne takie jak urzędy i filie. Istotnym uzupełnieniem tej sieci są agencje pocztowe, prowadzone przez podmioty gospodarcze na podstawie umów z Pocztą Polską. Poczta Polska, rozszerzając zakres działania, chętnie nawiązuje współpracę z przedsiębiorcami gotowymi poprowadzić agencje pocztowe jako element wiodący, albo wspierający dodatkowy biznes. Agencje świadczą pełen zakres powszechnych usług pocztowych i stanowią bardzo istotny dla Poczty Polskiej kanał sprzedaży. Z kolei dla agenta Poczta jest stabilnym, zaufanym partnerem biznesowym.   

W całym kraju Poczta Polska posiada ponad 7,6 tys. placówek. To największa sieć świadcząca usługi w kraju, także w trakcie pandemii.