Poczta Polska: Ministerstwo Zdrowia wprowadza dodatkowy sposób zwrotu pulsoksymetrów

Ministerstwo Zdrowia, w porozumieniu z Pocztą Polską, wprowadza możliwość zwrotu pulsoksymetrów do placówki pocztowej. Pacjenci włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej, po zakończeniu izolacji, mają możliwość wyboru dogodnej formy zwrotu przydzielonego im w ramach programu urządzenia. Mogą skorzystać z dostępnej dotychczas opcji odbioru przesyłki przez kuriera Poczty Polskiej lub przekazać zapakowane w kopertę zwrotną urządzenie bezpośrednio do wybranej placówki pocztowej.

Realizowana przez Pocztę Polską dystrybucja pulsoksymetrów odbywa się w ramach wdrożonego przez Ministerstwo Zdrowia programu Domowa Opieka Medyczna (DOM). Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia powinni zostać skierowani  na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem.

Pacjenci otrzymują pulsoksymetry, a także korzystają z sytemu do przekazywania i monitorowania danych w Centrum Kontaktu DOM. Dotychczas, w ramach współpracy z Ministerstwem Zdrowia, pocztowcy doręczyli 175 tys. pulsoksymetrów. Dotąd zwrot ten był możliwy wyłącznie drogą kurierską, poprzez zgłoszenie w aplikacji PulsoCare, infolinię lub dedykowany adres e-mail.

Obecnie Ministerstwo Zdrowia udostępnia ozdrowieńcom również wygodną opcję dostarczenia pulsoksymetru do dowolnej placówki pocztowej, urzędu  (UP) lub filii (FUP), z wyłączeniem agencji pocztowych. Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie www.placowki.poczta-polska.pl. Osoba, u której skończy się izolacja sama wybiera placówkę, do której odda pulsoksymetr. Ze względów bezpieczeństwa na poczcie będą przyjmowane wyłącznie urządzenie zapakowane w kopertę zwrotną, która została doręczona wraz z pulsoksymetrem.