W nawiązaniu do licznych publikacji dotyczących płatności za abonament RTV oraz przypisywanego w nich zakresu odpowiedzialności, nie będącego w kompetencjach Poczty Polskiej S.A., niniejszym Spółka informuje iż:
Spółka realizuje obowiązki związane z pobieraniem opłat abonamentowych na podstawie ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych. Obowiązki te dotyczą obsługi procesu rejestracji odbiorników, samego pobierania opłat abonamentowych, kontroli rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych, jak również inicjowania procedury umarzania zaległości w płatnościach opłat abonamentowych i opłat za używanie odbiorników (w braku możliwości ustalenia podmiotu zobowiązanego i braku odpowiedniego majątku tego podmiotu).
Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych Minister Infrastruktury, jako minister właściwy do spraw łączności, sprawuje nadzór nad wykonywaniem kontroli obowiązku rejestracji odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych oraz obowiązku pobierania opłaty abonamentowej. Właściwość Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika również z przepisów wyżej wspomnianej ustawy o opłatach abonamentowych, a także z umowy pomiędzy KRRiT a operatorem wyznaczonym, zawartej na podstawie tejże ustawy. W związku z tym, iż do opłat abonamentowych stosuje się przepisy ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, zwrócono się także do właściwego w tej sprawie Ministra Finansów.
Jednocześnie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, Poczta Polska informuje wszystkich zainteresowanych, by w przypadku jakichkolwiek wątpliwości zgłaszali swoje zapytania do Poczty Polskiej lub ubiegali się o umorzenie opłat/raty w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. W Poczcie Polskiej S.A. funkcjonuje dedykowana infolinia (43 8420606). Osoby zainteresowane mogą także wysłać zapytanie na adres mailowy: rtv.eod@poczta-polska.pl i uzyskać poradę w swojej sprawie.