Poczta Polska: kolejna placówka z udogodnieniami dla niepełnosprawnych

Poczta Polska uruchomiła w Tarnowskich Górach placówkę z certyfikatem „Obiekt bez barier”. Punkt znajdujący się w Górnośląskim Centrum Rehabilitacji im. Gen. Jerzego Ziętka REPTY jest dostosowany do potrzeb klientów z niepełnosprawnością i obsługiwany przez osoby niepełnosprawne. Budowa nowego modelu placówek, przyjaznych i otwartych na wszystkich klientów jest jednym z priorytetów strategicznych Poczty Polskiej.

W nowo otwartej placówce dla klientów – osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zaprojektowano szereg udogodnień, m. in. stanowisko do obsługi na odpowiedniej wysokości. Również pracownicy – osoby niepełnosprawne nie napotkają w czasie pracy na żadne bariery. Wszystkie meble, urządzania sanitarne, regulatory, włączniki, przestrzenie manewrowe na zapleczu są usytuowane tak by można było z nich wygodnie korzystać.

Jednym z kluczowych elementów strategii Poczty Polskiej jest poprawa jakości usług i obsługi klientów. Nowy model placówek, które są otwarte i w pełni dostępne dla wszystkich klientów ma nam pomóc w realizacji tego celu – mówi Paweł Włoch, członek Zarządu Poczty Polskiej. – Poczta stawia na rozwój nowoczesnych, przyjaznych placówek, zlokalizowanych w dogodnych dla klientów miejscach – dodaje Paweł Włoch.

Cieszę się z faktu, że Poczta Polska dołącza do grona firm otwartych na niepełnosprawność. Osoby z niepełnosprawnością wciąż napotykają na swej drodze wiele barier, dlatego dobrze, że znajdują się firmy, które wpisują potrzeby wszystkich swoich klientów w realizowane strategie – mówi Piotr Pawłowski, Prezes fundacji INTEGRACJA, która przyznała placówce certyfikat „Obiekt bez barier”.

Fundacja będzie audytować i certyfikować wszystkie modelowe placówki pocztowe, w tym placówki zlokalizowane w miejscach, w których z usług Poczty korzysta wiele osób niepełnosprawnych.

Pierwsza certyfikowana placówka powstała w połowie tego roku w Centrum Rehabilitacji Stocer w Konstancinie Jeziornej pod Warszawą. Do końca 2013 roku na terenie całego kraju będą funkcjonować cztery tego typu miejsca. Jednocześnie Poczta zamierza w tym czasie uruchomić około 70 placówek w nowym modelu, bez tradycyjnych okienek za to z całodobowymi strefami samoobsługowymi i pełną ofertą Grupy Kapitałowej.

Uruchomienie obiektu w Tarnowskich Górach to element realizacji projektu budowy nowego modelu sieci placówek. Obiektów przyjaznych dla klientów, z nową aranżacją wnętrz i nową wizualizacją. Placówki te mają wydzielone strefy: pocztową (listy, paczki, wpłaty i wypłaty), bankowo-ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (np. kartki pocztowe czy prasa) i samoobsługową. Taki podział rozszerza i poprawia funkcjonalność dla klientów. Dzięki temu, placówka staje się czymś więcej niż tylko miejscem do wysłania i odbierania korespondencji. Klienci będą mogli tu także otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej własnoręcznie nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.

Uruchomione już nowe placówki Poczty Polskiej podobają się klientom. W badaniu przeprowadzonym w I kwartale br. przez MillwardBrown na pytanie o nową placówkę ponad 9 na 10 pytanych oceniło ją pozytywnie, z czego „bardzo dobrze” (69%), a „dobrze” (27%). Ponad połowa (51%) wysoko oceniła jakość obsługi: brak kolejek, szybką, profesjonalną oraz miłą obsługę.