Poczta Polska z bezpłatnym WiFi w ponad 850 placówkach pocztowych

Poczta Polska z bezpłatnym WiFi w ponad 850 placówkach pocztowych

Bezterminowy i bezpłatny dostęp do Internetu poprzez sieć WiFi, wypełnianie białych plam na mapie cyfrowej Polski i możliwość kontaktu on-line z usługami administracji publicznej dla klientów– takie są główne korzyści projektu darmowego  WiFi, który właśnie został udostępniony przez Pocztę Polską w ponad 850 placówkach pocztowych. Docelowo, Poczta Polska, może wprowadzić darmowy Internet we wszystkich placówkach pocztowych.

Poczta Polska uruchamia darmowy dostęp do sieci internet w ponad 850 placówkach zlokalizowanych poza dużymi aglomeracjami. Spółka chce w ten sposób pomóc w cyfryzacji społeczeństwa, zwłaszcza w tych miejscach, w których dostęp do sieci jest mocno ograniczony technicznie lub ekonomicznie.  Na liście placówek z darmowym Internetem są także odziały Poczty  dedykowane obsłudze pielgrzymów uczestniczących w Światowych Dniach Młodzieży. 

Bezprzewodowy dostęp do sieci jest możliwy dla wszystkich odwiedzających placówki pocztowe. Sieć może być również otwarta dla osób znajdujących się w zasięgu hot spotów.  Aby korzystać z darmowego połączenia, wystarczy wybrać na ekranie urządzenia mobilnego siec o nazwie „ Poczta Polska”, bez konieczności wpisywania dodatkowych haseł. Klienci korzystający w ten sposób  z sieci, będą także proszeni o wyrażenie zgody na wyświetlanie reklam.

Poczta Polska w drugim etapie przedsięwzięcia może udostępnić darmową transmisję sygnału poprzez WiFi we wszystkich własnych placówkach pocztowych włączając co kwartał do systemu 500 lokalizacji.

 – Projekt darmowego WiFi w placówkach pocztowych to jeden z elementów strategii Poczty Polskiej, która kładzie nacisk na cyfryzację swoich usług. Poczta Polska już pełni funkcję komunikacyjnego krwioobiegu państwa. Teraz chcemy być strategicznym partnerem administracji  w cyfryzacji usług publicznych poprzez dostęp on-line do e-usług państwa  – mówi Paweł Skoworotko, członek Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska posiada potencjał, narzędzia i gotowe rozwiązania niezbędne do dostarczenia bezpiecznej platformy dla kontaktu obywateli z państwem i jest jedynym podmiotem na rynku, który oferuje sprawne, w pełni funkcjonalne, poświadczone wymaganymi certyfikatami bezpieczeństwa narzędzie do komunikacji z państwem.  Jest to platforma Envelo. Operator posiada także olbrzymi potencjał do realizacji dużych projektów związanych z cyfryzacją usług publicznych – dzięki sieci prawie 7500 placówek oraz pracownikom sprzedaży, listonoszom i asystentom, dociera do wszystkich obywateli na terenie całego kraju.