Poczta Polska: płatność kartą w placówkach pocztowych

Poczta Polska: płatność kartą w placówkach pocztowych

Rozliczenie za zakup znaczków pocztowych czy towarów handlowych w placówkach pocztowych – to tylko niektóre rozwiązania, z których od czerwca będą mogli korzystać klienci Poczty Polskiej. To efekt zakończonego przetargu na 8,5 tys. terminali POS, które trafią do placówek pocztowych. Usługa będzie dostępna we wszystkich placówkach własnych Spółki.

Udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską. Po wprowadzeniu transakcji kartą, klienci Poczty Polskiej będą mogli bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych opłat zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe). – Będziemy akceptować mikropłatności. Jesteśmy przekonani, że udostępnienie płatności bezgotówkowych ułatwi i przyśpieszy obsługę klientów oraz zwiększy komfort korzystania z usług oferowanych przez Pocztę Polską – mówi Łukasz Kulesza, dyrektor Biura Rozwoju Usług Finansowych w Poczcie Polskiej.

Poczta będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Posiadacze kart zagranicznych banków będą mogli dokonać wygodnej płatności w walucie karty (usługa DCC).

Szeroki wachlarz usług:

Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać z szerszego wachlarza usług niż dotychczas. Dodatkowe usługi to m.in:

- cash-back w ramach płatności kartą (usługa, dzięki której klient może wygodnie wypłacać w placówce pocztowej niewielkie kwoty pieniędzy (do 300 złotych karty VISA, do 500 złotych karty MasterCard),

- wypłata gotówki - usługa ta kierowana jest do osób, które często korzystają z możliwości wypłaty gotówki w okienku (nie tylko w celu zapłaty za usługi) oraz do mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat,

- doładowania telefonów komórkowych m.in takich operatorów telefonii komórkowej jak: T-Mobile, Heyah, TAK-TAK, Orange, Nju Mobile, Plus, Play, Telegrosik, LycaMobile oraz VirginMobile,

- sprzedaż voucherów - unikatowych kombinacji znaków (Kod Elektroniczny), pozwalających na dokonywanie płatności w serwisach internetowych m.in.za usługi lub dostawy.